W Lubartowie o okolicach część mieszkańców odwiedzili pracownicy firmy, która dostarcza energię elektryczną. Często podają się za pracowników PGE i twierdzą, że trzeba podpisać oświadczenie, bo zmienił się podmiot fakturujący za dostawę energii – piszą na naszą skrzynkę zaniepokojeni czytelnicy. W rzeczywistości jest to nowa umowa z nową firmą na dostawę energii – ostrzegają.
Jak ustaliliśmy pracownicy informują mieszkańców Lubartowa i okolic, że na ich skrzynkę wysłana była wcześniej informacja związana z tym, że zmieni się podmiot fakturujący dostawę energii. Nawet jeśli właściciel nieruchomości nie potwierdzi otrzymania takiej informacji pracownicy dają do podpisania nową umowę na dostawę energii twierdząc, że jest to tylko oświadczenie – informuje nasz czytelnik.
Pracownicy PGE Polskiej Grupy Energetycznej nie odwiedzają klientów w domach proponując nowe umowy albo jakiekolwiek zmiany w dokumentacji.
Klka zasad, o których warto pamiętać, żeby nie dać się oszukać nieuczciwym sprzedawcom.
- Należy sprawdzić tożsamość handlowca, który nas odwiedza i to, jaką firmę reprezentuje.
- Dokładnie zapoznać się z dokumentami, które nam proponuje: skontrolować wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty, a także sprawdzić, jakie są warunki rozwiązania umowy.
- Zachować jeden egzemplarz umowy, jeśli już ją podpisaliśmy.
W przypadku podpisania umowy poza siedzibą firmy (czyli np. w domu), klient ma prawo do jej rozwiązana w ciągu 14 dni bez żadnych negatywnych skutków.