Straciła sporą sumę. Myślała, że rozmawia z córką

lubelska.policja.gov.pl

W ostatnich dniach odnotowano kolejne przypadki oszustw, które wykorzystują nowe metody kontaktu z potencjalnymi ofiarami. Tym razem sprawcy podszywają się pod bliskich, używając komunikatorów, aby wyłudzić pieniądze od niewinnych ludzi.

Jeden z incydentów miał miejsce niedawno w Lubartowie, kiedy to 65-letnia mieszkanka naszego powiatu padła ofiarą oszusta. Nieświadoma fałszywej tożsamości osoby kontaktującej się z nią przez komunikator, kobieta uwierzyła w dramatyczną historię – rzekomą utratę telefonu córki. Oszust, podszywając się pod córkę poszkodowanej, domagał się pilnego przelewu środków na konto pod pretekstem zakupu nowego aparatu oraz uregulowania zaległych rachunków. W efekcie dwóch niepotwierdzonych przelewów kobieta straciła blisko 10 000 złotych.

„Pamiętajmy, że oszuści stale poszukują nowych metod, aby zdobyć łatwy zysk kosztem innych. Grając na emocjach i wzbudzając zaufanie, podszywają się pod naszych bliskich, by wyłudzić pieniądze” – zaznaczają policjanci.

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności i rozwagi w kontaktach oraz transakcjach finansowych:

Nie przekazujmy danych wrażliwych osobom niepewnym lub niezweryfikowanym.
Unikajmy zapisywania haseł i loginów, korzystając z Internetu w miejscach publicznych.
Sprawdzajmy wiarygodność firm oraz opinie innych użytkowników przed dokonaniem zakupów online.
Zawsze weryfikujmy tożsamość osób kontaktujących się z nami, zwłaszcza przed przekazaniem jakichkolwiek pieniędzy.
„Pamiętajmy, że rozmowa z rodziną i znajomymi na temat tego rodzaju incydentów może zapobiec kolejnym przypadkom wyłudzeń” – dodaje sierżant sztabowy Jagoda Stanicka.

Należy być czujnym i ostrożnym wobec wszelkich niezweryfikowanych próśb o przekazanie pieniędzy czy danych osobowych. Oszuści coraz śmielej wykorzystują nowe sposoby manipulacji emocjami, dlatego ważne jest poddanie w wątpliwość wszelkich niepewnych sytuacji finansowych i kontaktów zdalnych.




Comments are closed.